Brev:
Amning og modermælkserstatning - 8 mdr.
9. juni 2008
Alder:
8 mdr.
Amning og modermælkserstatning - 8 mdr.
Hej Helen.
Der er noget jeg har gået og undret mig over. Jeg har hørt fra flere i min mødregruppe, at de af deres SP har fået at vide, at hvis man ikke ønsker at amme mere eller amme så meget, så er det muligt at komme MME i grød og mos i stedet for og på den måde sikre mælkeindtaget. Jeg synes dog, at jeg i dine svar til andre har læst, at det ikke er godt nok?
Lige p.t. ammer jeg 4 gange i døgnet, tidlig morgen, inden formiddagslur, inden eftermiddagslur og om aftenen inden putning. Jeg har det helt fint med at amme og min datter elsker det, men jeg synes det kan være svært at få presset alle de mange måltider ind i løbet af en dag når jeg også skal amme. Så jeg kunne godt tænke mig f.eks. at erstatte formiddagsamning med lidt frugt og lign. og så i stedet lave morgengrøden på ren MME. Dette med tanke på, at hun vel snart skal op på 5 måltider om dagen (3 hovedmåltider og 2 mellemmåltider), hun får 4 i dag. Lige nu er hun 8 mdr. + 1 uge :-).
Til sidst lige en tak for dit svar ang. aftenputning, det hele er pludslig vendt og hun falder fint i søvn selv nu uden at jeg har gjort noget andet end jeg plejer, så det er jo dejligt.
Mange hilsner
Lula